Jom Click

Rabu, 11 Januari 2012

Anak demam jangan pandang ringan....!!

TAHUKAH anda bahawa dalam setiap minit, seorang kanak-kanak di seluruh dunia meninggal dunia akibat Pneumococcal (PnD)? click info


* Baca jer ayat nie, tak senang duduk dibuatnya...perasaan di hati tak keruan 
* Para ibu dan bapa pasti akan berasa susah hati akan kesihatan anak-anak. 
* Saya bila ada kesempatan jer pasti cium dan usap kepala anak saya, di situ dapat saya pastikan tahap suhu badan anak saya...sama ada panas atau tidak. selain tanda batuk dan selsema.
* Sesetengah kanak-kanak walaupon demam tapi aktif juga sampaikan kita tidak perasaan suhu badan mereka.
* Kita sebagai ibu-pada perlu pantau tahap kesihatan anak-anak.
* Sekiranya demam biasa bagi ubat segera.
* Andai demam selsema dan bantuk SEGERALAH bawa ke klinik, takut dijangkati kuman.
* Andai demam terlalu panas SEGERA juga bawa ke Klinik.
* Sebagai ibu-bapa kita kena peka dan tidak berlengah-lengah.



Senyum sentiasa : PASTIKAN TAHAP KESIHATAN ANAK-ANAK ANDA. Jangan lupa juga kesihatan sendiri ya.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

senyuman manis pada saya :)