Jom Click

Jumaat, 2 Disember 2011

HUJAN - SEDIAKAN PAYUNG SEBELUM HUJAN


November - Disember

Setiap tahun bulan 11 dan 12 senoneim dengan cuaca hujan, beberapa hari nie di Johor Bahru setiap pagi mesti hujan, hujan rahmat amin.. hari kerja : saya mesti kesian dengan anak-anak kesejukan kena angkat-berangkut untuk berkejar hantar ke rumah pengasuh takut jem ditengah jalan (dugaan ujian dari Allah SWT-bagi umatnya)  Alhamdulillah saya dapat penjaga anak yg memahami, pagi tadi siap buka pintu pagar rumah untuk saya landingkan kereta saya, proses untuk mengangkat anak dengan mudah supaya tak terkena hujan. Sayang sangat dia dengan anak-anak saya syukur tidak terhingga - hari ini tak sempat beli sarapan anak, penjaga anak saya dah siap terhidang sarapan untuk mereka. Terharu rasanya... sob..sob..sob..

pepagi dah bersiap dengan payung... sediakan payung sebelum hujan.. Perumpaman akan dijelaska kemudian..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

senyuman manis pada saya :)